Évfordulók nyomában (2016. december 1.)

A konferencia meghívója, részletes programja

A konferencián elhangzott előadások szövegei

Rákai Zsuzsanna: A zeneszerzés interpretációs vonatkozása. Petrovics Emil művészetfelfogása
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Kekkné Horváth Adél: Új utak, új barátságok. Szőllősy András Maros-siratója
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Gombos László: A „Kiválasztott hölgy”. A megváltó nőiség szerepe Szokolay Sándor operáiban
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Halász Péter: Két part között: Szervánszky Endre az 1950-es évek végén
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Dalos Anna: Modernitás-értelmezések 1956 után. Egy elveszett nemzedék?
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Ignácz Ádám: Majláth Júlia, Tamássy Zdenkó és a szocialista realista tánczene kérdése a Rákosi-korszakban
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Szabó Ferenc János: Szeghő Sándor (1874–1956): Bartók-interpretátor katonakarmester és operaszerző
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Németh Zsombor: Lírai hang, muzsikuskedv, faktúra. Weiner László: Concerto
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Szabó Balázs: Szeptember végén. Gárdonyi Zoltán kórusművéről
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt  • A mű kottája

Bősze Ádám: Rácz Aladár pincéjében
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Kusz Veronika – Laskai Anna: „Mesterem emlékének”. Vázsonyi Bálint Dohnányi-gyűjteménye a Zenetudományi Intézetben
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt