Institute for MusicologyInstitute for Musicology MTA HUN-REN BTK ZTI BTK ZTI (magyar) MTA MTA BTK MTA BTK ZTI MTA BTK ZTI (magyar)
MTA BTK Zenetudományi Intézet zti_picbar_02.png zti_picbar_03.png zti_picbar_04.png zti_picbar_05.png zti_picbar_06.png
  • Home
  • About us
  • Events
  • Exhibitions
  • Concerts
  • Databases
  • Publications
  • Staff
  • Contacts
  • Archives for 20th–21st Century Hungarian Music
  • Bartók Archives
  • Department for Hungarian Music History
  • Archives and Department for Folk Music and Folk Dance Research
  • Department of Early Music History
  • Museum of Music History
  • Library of Musicology
 visegrad

Béla Bartók’s Viola Concerto Revisited

Violist Tabea Zimmermann, together with the director G. Henle Verlag, Munich, Norbert Gertsch visited the Budapest Bartók Archives. Zimmermann first performed Bartók’s last work, left behind in sketches, some forty years ago in the version prepared for publication by Tibor Serly (published by Boosey & Hawkes in 1949). Ever since, she regularly performs and teaches this important work of the viola repertoire. This is why she has come to Budapest to discuss with Bartók scholars the possibility of knowing a more authentic form of the piece. For this special occasion, the Bartók Archives organised an English-language conference devoted to the work. At the conference, greeted by Pál Richter, director of the Institute for Musicology, several aspects of this difficult work were addressed by the different speakers. These included the biographical background (László Vikárius), questions of style and references to earlier works by the composer (Virág Büky), the role of the viola in Bartók’s other works (Péter Laki); Bartók as orchestrator (Csilla Mária Pintér), special problems of the autograph draft and its interpretation (Yusuke Nakahara), and formal and structural characteristics of existing reconstructions (Zsombor Németh). The work that has become performable at all thanks to Tibor Serly’s “reconstruction,” and orchestration of the incomplete draft score, can now be studied in an excellent-quality facsimile edition accompanied by a transcription (Nelson Dellamaggiore) and a philological commentary (László Somfai), edited by Peter Bartók. This is why it is worth reconsidering how the composition could be better presented in a new critical edition based on principles of modern Urtext editions.

  • konferencia
  • Bartók Béla
  • beszámoló
  • 2024

Nemzetközi konferencia Bartók Béla Brácsaversenyéről

jan24

 

Nemzetközi konferencia Bartók Béla Brácsaversenyéről

HUN-REN BTK Zenetudományi Intézet, Bartók terem, 2024. július 22. hétfő, 15 óra

1014 Budapest, Táncsics Mihály utca 7.

Bartók InvitationA HUN-REN BTK ZTI Bartók Archívum – a G. Henle Verlaggal és az Editio Musica Budapesttel közösen – július 22-én, hétfőn15 órától angol nyelvű, nemzetközi zenetudományi konferenciát rendez Bartók Béla töredékben maradt Brácsaversenyéről, amelyre minden érdeklődőt szeretettel várunk. A részletes program és az előadások összefoglalói a meghívón olvashatók.

 

 

 

  • konferencia
  • Bartók Béla
  • 2024

Kurtág György nyerte el a 2024. évi zeneművészeti Wolf-díjat

Kurtág GyörgyKurtág György zeneszerző, zongoraművész és zenepedagógus, a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia tagja nyerte el a 2024. évi zeneművészeti Wolf-díjat a Magyar Tudományos Akadémia és annak zenetudományokat is magában foglaló I. Nyelv- és Irodalomtudományok Osztálya felterjesztésére. „Kurtág György zenéje hozzájárul a világ kulturális örökségéhez” – indokolta döntését a rangos izraeli kitüntetést odaítélő nemzetközi zsűri.

 

További részletek a Magyar Tudományos Akadémia honlapján.

 

Fotó: BMC / Hrotkó Bálint

  • díj, kitüntetés
  • Kurtág György
  • 2024

Múzeumok Éjszakája a Zenetörténeti Múzeumban

Június 22-én az állandó kiállítás megtekintésén felül koncertekkel és kurátori tárlatvezetésekkel várta az érdeklődőket a Zenetörténeti Múzeum.

Az első programon Bartók műveket hallgathatott a közönség Ábrahám Márta (hegedű) és Borbély László (zongora) előadásában. A két muzsikus a Szonáta no. 2. és a Rapszódia no. 2. darabokkal kápráztatta el a nagy létszámú hallgatóságot. A múzeum első termében Laskai Anna zenetörténész tartott lebilincselő előadást a Filharmóniai Társaság 170 évéről készült kiállításban. Olyan, a mai napig is használatos unikális dokumentumot is megtekinthettek az érdeklődők, mint az ún. „Aranykönyv”, vagyis az emlékkönyv, amelyben a zenekarral közreműködő muzsikusok és karmesterek bejegyzéseit olvashatjuk. A Bartók teremben tartott második koncerten kamarazenék csendültek fel. Két, Londonban élő japán művész, Naoko Inoue (hegedű) és Eri Yamamoto (zongora) már többször szerepelt Budapesten. A Szent Iván éjjelén Fülep Márkkal (fuvola) kiegészült kamaraegyüttes változatos műsort kínált a nagy mesterek ismert műveitől a ritkán hallható érdekességekig. Fülep Márk egy rendkívül szép hangú, különleges fuvolán játszik, amely a magyar állam tulajdona, és ezzel a fellépéssel is köszönetét fejezte ki a hangszer használatáért. Az este folytatásában ismét Bartók Béla kapott főszerepet. Erdősné Borz Zsófia művészettörténész olyan változatos műfajú képzőművészeti alkotásokat mutatott be, amelyeknek Bartók volt az ihlető forrása. A látogatók egy interaktív terminállal saját maguk is készíthettek emailban küldhető mail artot. Az este zárásaként Mozart A-dúr, illetve Brahms h-moll klarinétötösét hallgatgatta a közönség az Erdődy palotában. Varga Gáborhoz (klarinét) budapesti zenekarok tagjaiból álló vonósnégyes csatlakozott. A koncertek műsorvezetője Gombos László zenetörténész volt, aki az elhangzó művekről tartott előadásával még színesebbé tette a koncertélményt.

  • múzeum
  • beszámoló
  • 2024

Weiner Leó elveszettnek hitt műve bukkanhatott fel

weiner 1Weiner Leó (1885‒1960), a világhírű magyar zeneszerző és zenepedagógus elveszettnek hitt kompozíciója bukkant fel Adler Marianne (1890–1966) zongoraművész hagyatékából. A hagyatékból származó kézirategyüttest Brian Lamb, a Hollandiában élő brit műgyűjtő, orgonista és zongorakísérő vásárolta meg a budapesti Darabanth Aukciósház online árverésén 2024 februárjában.

A négykezes zongoramű Weiner Leó Csongor és Tünde című műve egy részleteként került árverezésre. Lamb a számára elérhető információk alapján nem tudta beazonosítani a kompozíciót, ezért arra gyanakodott, hogy ismeretlen művel áll szemben, és Kőry Ágneshez, a Londonban élő zenetörténészhez, a londoni Béla Bartók Centre for Musicianship alapító igazgatójához fordult levélben. A megkeresés neki köszönhetően keresztül jutott el Kusz Veronikához, a HUN-REN BTK Zenetudományi Intézet tudományos főmunkatársához. Az általa végzett azonosítás során kiderült, hogy a kézirat kétséget kizárólag Weiner tollából való, ám a műnek valóban nincs köze a Csongor és Tünde eddig ismert műalakjához, vagyis a kézirat címlapján – talán idegen kéztől származó – felirat részben téves. Az ugyanitt olvasható „Scherco” [sic!] és „op. 1” megjelölés miatt ugyanakkor felmerült a lehetőség, hogy Weiner elveszettnek hitt első opusza bukkant fel. A zeneszerző eredetileg vonósötösre komponált Scherzóját már 1905 júniusában, Weiner diplomázása előtt egy évvel eljátszották a budapesti Zeneakadémián, egy évvel később pedig zenekari változata is elhangzott a Budapesti Filharmóniai Társaság hangversenyén (1906. október 22., vezényelt: Kerner István). A közönségsiker ellenére Weiner valószínűleg nem volt teljesen elégedett művével – alighanem ezért is maradhatott kéziratban –, de annyi bizonyos, hogy tovább foglalkoztatta a scherzo-írás problematikája. Gál György Sándor szerint, aki az 1950-es évek végén hosszas interjúkat folytatott az idős zeneszerzővel, Weiner akkor határolódott el végleg a közkedvelt műtől, amikor sikerült megtalálnia az általa ideálisnak érzett scherzo-hangütést a Csongor és Tündében. A szerző saját jegyzékei arról tanúskodnak, hogy Weiner a mű kéziratát megsemmisítette, bár ezek szerint nem végzett tökéletes munkát, hiszen egy négykezes kivonatról, melyet korábban az Adler-családnak adott át feltehetőleg otthoni használatra, megfeledkezhetett. A gyanút, hogy a Weiner keze által lejegyzett ismeretlen mű az op. 1-es „Scherzo” lehet, számos izgalmas zenei és életrajzi tényező igazolja – ezek tudományos bemutatására a közeljövőben a HUN-REN BTK Zenetudományi Intézetben kerül sor.

Brian Lamb, aki gyermekkora óta gyűjt zenei kéziratokat, és szenvedélyesen kutatja a zeneszerzők írásmódja és az interpretációs árnyalatok kapcsolatát, előszeretettel foglalkozik kevésbé előtérben álló komponisták életművével. Ahogy ő maga fogalmazott: „Minden bizonnyal habókosnak tartanak, de ez engem csöppet sem zavar. Csakis az érdekel, hogy minden arra érdemes zenemű napvilágra kerüljön, és ne csak az unalomig ismert legnagyobb zeneszerzőket játsszák.” Mr. Lamb bevallása szerint műgyűjtői tevékenységének csúcspontja, s egyben számára a legszebb 75. születésnapi ajándék a kitűnő korai Weiner-mű felfedezése. A kiadásra és a mű bemutatására vonatkozóan máris megkezdődtek az előkészületek.

Kusz Veronika

  • beszámoló
  • IAML2024 Congress – Szabó Ferenc János beszámolója
  • Diskografentag: International Conference on Recorded Music – Szabó Ferenc János beszámolója
  • Czagány Zsuzsa előadása az Irodalomtudományi Intézet Reneszánsz Osztályának vitaülésén
  • Kim Katalin és Horváth Pál az Országos Színháztörténeti Múzeum konferenciáján
  • Rendhagyó tudományos fórum – Carl Van Eyndhoven
  • Geyer Stefi hegedűművész életútja – Levelezése Bartók Bélával
  • Geyer Stefi hegedűművész életútja. Levelezése Bartók Bélával – könyvbemutató
  • Grabócz Márta: Zenei jelentés és narratív stratégiák a 18­–20. századi zeneművekben című kötet bemutatója
  • Tudományos fórum – Grabócz Márta
  • Várt és váratlan felfedezések erdélyi levéltárakban – A Lendület Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport töredékfeltáró útja
  • Tudományos fórum – Nakahara Yusuke
  • Tanulmányok a Studien zur Musikwissenschaft legújabb kötetében
  • Kodály Zoltán Zenei Alkotói Ösztöndíj – 2024
  • ZTI 50 – Konferencia a Zenetudományi Intézet fennállásának ötvenedik évfordulóján
  • Szabó Ferenc János előadása a svédországi Örebro Egyetemen
  • Konferencia a Zenetudományi Intézet fennállásának ötvenedik évfordulóján
  • Czagány Zsuzsa: „Antiphonale Varadinense s. XV. Kritikai kiadás és monográfia” – doktori védés
  • Nemzetközi interdiszciplináris konferencia Pozsonyban
  • Megemlékezés Bartók Béla születésének 143. évfordulóján
  • Eötvös Péter 80. születésnapja tiszteletére rendezett Tudományos Fórumot a Zenetudományi Intézet
  • Emmanuel Vukovich hangversenye Bartók Béla születésnapja tiszteletére
  • Tudományos Fórum – Eötvös Péter 80. születésnapja alkalmából
  • Megjelent a Studia Musicologica 64.
  • Pávai István Széchenyi-díjat kapott
  • Dalos Anna – Kerékfy Márton – Heidy Zimmermann: Ligeti-labirintus – Barangolás Ligeti György életművében (2023)
  • Szabó Ferenc János: His Master Voice, 1928. A Vallás- és a Közoktatásügyi Minisztérium gramofonakciója (2024)
  • Pia Shekhter (IAML) látogatása Budapesten
  • Paper and Copyists in Viennese Opera Scores, 1760–1775. Martin Eybl, Konstantin Hirschmann, Constanze Köhn, Emilia Pelliccia workshopja a HUN-REN BTK Zenetudományi Intézet Tudományos Fórumán
  • Liszt Ferenc zongorára és zenekarra írt művei kritikai kiadásban: megjelent a De profundis, psaume instrumental
  • Laskai Anna: Pillanatképek egy zenekar történetéből. Kiállítás a Budapesti Filharmóniai Társaság fennállásának 170. évfordulója alkalmából - Kiállítási katalógus
  • Kusz Veronika–Laskai Anna (közr.): Franz Schubert–Dohnányi Ernő: f-moll fantázia
  • A Zenetudományi Intézet közleménye
  • Tudományos fórum – Martin Eybl, Konstantin Hirschmann, Constanze Köhn, Emilia Pelliccia
  • DEPO – Törökbálint
  • Eötvös Péter 80 – nemzetközi zenetudományi tanácskozás Párizsban
  • Töredékkutatás Szombathelyen
  • Tudományos fórum – Felföldi László
  • A Zenetörténeti Múzeumban járt a We Love Budapest
  • Liszt és magyar kortársainak kapcsolata Magyarország művelődéstörténetének tükrében – megjelent tanulmánykötet
  • 2023 december 14-én, életének 93. esztendejében elhunyt Végvári Rezső koreográfus, zeneszerző, népzenegyűjtő
  • Ünnepi zárvatartás
  • Karácsonyi ünnepség a Zenetudományi Intézetben
  • Tánctudományi Tanulmányok – kötetbemutató
  • Budapesti mindennapok Erkel és Liszt korában – Ünnepi konferencia Eckhardt Mária tiszteletére
  • Lányi 100 – Szimpózium a száz éve született Lányi Ágoston tiszteletére
  • A Lendület Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport tagjai a Visegrád+ projekt nemzetközi műhelykonferenciáján
  • Ligeti-labirintus
  • Saying Farewell to Bianca Ţiplea Temeş
  • Lányi 100 – Szimpózium a száz éve született Lányi Ágoston tiszteletére
  • Évfordulók a Zenetudományi Intézetben – konferencia
  • Tudományos fórum – Martin Eybl
  • Doktoranduszok látogatása a HUN-REN Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Intézetének könyvtárában
  • Pillanatképek egy zenekar történetéből – Megnyitó ünnepség a Budapesti Filharmóniai Társaság fennállásának 170. évfordulóján megrendezett kiállítás alkalmából
  • Könyvtár zárvatartás
  • Beszámoló Brauer-Benke József: Hangszerek és ideológiák: Ősi, népi, nemzeti és multikulturális hangszerek könyvbemutatójáról
  • Pillanatképek egy zenekar történetéből. A Budapesti Filharmóniai Társaság fennállásának 170. évfordulójára készült kiállítás megnyitása
  • Beszámoló a Lendület Digitális Zenei Fragmentológia gyöngyösi kutatásáról
  • Konferencia Pejačević Dóra halálának 100. évfordulójára
  • Beszámoló a 2023. szeptember 15–17. között Portugáliában, Queluzban megrendezett Historically Informed Performance – Theory and practice of the 18th Century Musical and Theatrical Repertoire című konferenciáról
  • Beszámoló a Bartók szlovák népzenei gyűjtéséről tartott tudományos ülésről
  • Beszámoló A dal kimozdítása konferenciáról és koncertről
  • A Magyar Művészeti Akadémia Zeneművészeti Tagozatának Elismerő Oklevelét kapta Kaczmarczyk Adrienne és Vavrinecz Veronika
  • Nemzetközi etnomuzikológiai konferencia Kolozsváron
  • A Zenetudományi Intézet munkatársainak előadásai a Magyar Tudomány Ünnepe Budapest 150 konferenciáján
  • Múzeumok Őszi fesztiválja a Zenetörténeti Múzeumban
  • Brauer-Benke József: Hangszerek és ideológiák: Ősi, népi, nemzeti és multikulturális hangszerek – könyvbemutató
  • Tudományos ülés Bartók szlovák népzenei gyűjtéséről
  • „Nem egyéni munka, hanem sokak együttműködése hozza létre” – 70 évvel ezelőtt alakult meg az MTA Népzenekutató Csoportja
  • Lampert Vera és Riskó Kata kapták a Kroó György-díjakat
  • A dal kimozdítása – konferencia és koncert
  • Magyar népzenekutató és zenetörténész Isztambulban
  • Rádióbeszélgetés a Magyar isteni szolgálat... című könyv bemutatója kapcsán
  • Múzeumok őszi fesztiválja a Zenetörténeti Múzeumban
  • Beszámoló a Magyar isteni szolgálat... című könyv bemutatójáról
  • Tudományos fórum – Ignácz Ádám
  • A Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság 20. tudományos konferenciája ZENETÖRTÉNETEK BUDAPESTRŐL - Pest, Buda és Óbuda egyesítésének 150. évfordulója alkalmából
  • Gionata Brusa (Würzburg) előadása az ʿEarly Music in Central Europeʾ online fórumon
  • Népzeneelmélet a közép- és felsőfokú szakoktatásban – kerekasztal beszélgetés – beszámoló
  • Koszorúzás Bartók Béla halálának 78. évfordulóján
  • Czagány Zsuzsa és Gilányi Gabriella a „Jezsuita – Pray – Kódex” konferencián
  • A Ligeti György születésének századik évfordulója tiszteletére rendezett LIGETI-LABIRINTUS című kiállítás záróeseménye
  • Bolyai-nap a Magyar Tudományos Akadémián
  • Előadások a Zenetudományi Intézet két műhelyéből a Magyar Könyvtárosok Egyesületének 54. Vándorgyűlésén
  • Magyar isteni szolgálat... – könyvbemutató
  • A Nemzetközi Kodály Társaság 26. szimpóziuma
  • Kerekasztalbeszélgetés a népzeneelmélet közép- és felsőfokú szakoktatásáról egy új oktatási segédkönyv megjelenése alkalmából
  • Tudományos fórum – Dalos Anna
  • MedRen 2023 – Élménybeszámoló – Nagy Torma Julianna írása
  • A VI. Régizenei Nyári Akadémiáról
  • Színes képek a Nemzetközi Kodály Társaság 26th szimpóziumáról – Sipos János írása
  • Gratulálunk az augusztus 20-a alkalmából kitüntetett munkatársainknak!
  • MedRen 2023 – Nagy Torma Julianna Münchenben
  • Kodály és az emberiség – Dalos Anna előadása Los Angelesben
  • ELVESZETT ÉS MEGTALÁLT TÖREDÉKEK – A Lendület Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport tagjai Cascaisban
  • Megjelent három, 19. századi alföldi kéziratos énekes- és kántorkönyv hasonmás kiadása
  • Bolyai János Kutatási Ösztöndíj 2023 – A BTK munkatársainak nyertes pályázatai
  • Zenetudományi Intézet – Zenetörténeti kincsek kutatása világhírű zeneszerzőktől a népzenéig
  • Múzeumok Éjszakája a Zenetörténeti Múzeumban
  • The Medieval Music Manuscripts of the Cistercian Order in Poland. A Palaeographic Approach – online előadás
  • Hangszer vagy műtárgy? Tanulmányok hangszerekről, zenetörténetről, képzőművészetről
  • Ligeti György emléktáblájának felavatása
  • Czagány Zsuzsa előadást tart a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán
  • Kodály és a zenetörténet – Tallián Tibor rendes tag székfoglaló előadása
  • Táncház 50 – HALF A CENTURY OF THE HUNGARIAN TÁNCHÁZ MOVEMENT
  • Analytische Zugänge zur Volksmusik heute – nemzetközi szimpózium Prof. Dr. Walter Deutsch 100. szültésnapja alkalmából
  • Búcsú a hangszerektől
  • Töredékek, anyakódexek, hordozók A Lendület Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport konferenciája, könyvbemutatója, poszterkiállítása és koncertje
  • Elhunyt Gerenday Ágnes karnagy, intézetünk korábbi munkatársa
  • Kylwiria and Other Exploration – Conference
  • Búcsú a hangszerektől – Nemessányi Sámuel kiállítás lezárása
  • TÖREDÉKEK, ANYAKÓDEXEK, HORDOZÓK – hangverseny, poszterkiállítás és könyvbemutató
  • LIGETI-LABIRINTUS – Kiállítás Ligeti György születésének századik évfordulóján
  • Grabócz Márta: Kétféle zenetudomány? A formától a kollektív emlékezetig (invariánsok, memóriakutatási hipotézisek) – Székfoglaló előadás
  • Nyílt nap a német Henle zeneműkiadónál
  • Állami kitüntetések 2023. március 15-én
  • Könyvbemutató, koncert és kiállításvezetés Bartók Béla születésének 142. évfordulóján
  • Half a century of the Hungarian táncház movement – Call for papers
  • Átadták az Akadémiai Ifjúsági Díjakat
  • Földváry Miklós István előadása az Early Music in Central Europe online fórumon
  • Évfordulók 2023 – a Zenetudományi Intézetben. Konferenciafelhívás
  • Liszt Ferenc kétzongorás művei kritikai kiadásban
  • SZABOLCSI BENCE-emlékülés
  • Kiváló minősítést kapott a Lendület Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport
  • December 31-én vetíti az M5 a Penna magazin 10. részét
  • Magyarország zenetörténete a 19. században – kutatástörténeti konferencia
  • A feneketlen kút – A Bartók Archívum munkája és jelentősége
  • Kodály Zoltán és a magyar tehetség – Dalos Anna előadása Kecskeméten
  • Tallián Tibor: Kodály és a zenetörténet – Székfoglaló előadás
  • Erdélyi-Molnár Klára előadása Újvidéken
  • November 20-án vetíti az M5 a Penna magazin 8. részét
  • Aranybulla 800 a Magyar Tudomány Ünnepén
  • Somfai László kutató professor emeritus címet vehetett át
  • Lajtha László írásai I–II. – Könyvbemutató
  • Elżbieta Witkowska-Zaremba (Varsó) előadása a „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport online fórumán
  • Ötvenöt esztendő. A BTK Zenetudományi Intézet ünnepi konferenciája a 80 éves Berlász Melinda, Domokos Mária és Bereczky János tiszteletére
  • Ránki György válogatott írásai
  • A Tiszta forrás település címet 2022-ben Méhkerék nyerte el
  • Tanulmánykötet jelent meg a Częstochowai pálos kantuáléról
  • Október 23-án vetíti az M5 a Penna magazin 7. részét
  • Rangos nemzetközi díjat kapott az „Eritis mihi testes”. Az 1938-as budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus hangfelvételei c. kötet
  • Tudományos fórum – Lipták Dániel
  • Sipos János: Bartók Anatóliában – Írások Bartók Béla kis-ázsiai gyűjtéséről – KÖNYVBEMUTATÓ
  • „Modell és inspiráció”. A Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság 19. tudományos konferenciája
  • „Praeceptor Hungariae” – Emlékezés Kodály Zoltán akadémiai szobránál
  • A felsőfokú magyar népzene oktatásának jelene és jövője
  • BARTÓK, az inspiráció – BARTÓK és hegedűművész partnerei – KIÁLLÍTÁS
  • Bartók Béla halálának 77. évfordulójára emlékezve a Zenetudományi Intézet és a Bartók Archívum is koszorút helyezett el a zeneszerző sírján
  • Szeptember 25-én vetíti az M5 a Penna magazin 6. részét
  • Életének 74. évében elhunyt Frank Tibor, az MTA Zenetudományi Bizottságának tagja, az MTA rendes tagja
  • A „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport tagjai a Musical Interactions 1400–1650 konferencián
  • In memoriam Tátrai Vilmos jubileumi koncertsorozat
  • Musical Practice in the Long Nineteenth Century: Unknown Ego-Documents from Central Europe – hibrid workshop
  • Bölcsészet sokszínűen - Kutatók Éjszakája a Bölcsészettudományi Kutatóközpontban
  • Augusztus 28-án vetíti az M5 a Penna magazin 5. részét
  • Elhunyt Sárosi Bálint
  • Július 31-én vetíti az M5 a Penna magazin 4. részét
  • Az MTA új doktorait köszöntötték az Akadémián
  • Nemessányi Sámuel, a „magyar Stradivarius” Konferencia – Kiállítás – Könyvbemutató – Hegedűkészítő verseny
  • A 20–21. Századi Magyar Zenei Archívum kincsei – Kiállítás az archívum fennállásának tizedik évfordulóján
  • Vujicsics Tihamér: A magyarországi délszlávok zenei hagyományai – Könyvbemutató
  • Towards a Common Regional History of Our Nation-Building Strategies – Nemzetközi műhelykonferencia
  • „Utazó színigazgatók és zenészek 1870–1920” koncert a Zenetudományi Intézetben
  • Átadták az MTA Kiváló Kutatóhely minősítés megszerzését igazoló okleveleket
  • Tudományos fórum extra – Tíz éves a Zenetudományi Intézet 20–21. Századi Magyar Zenei Archívuma
  • Penna – az élő bölcsészet magazinja
  • A BTK Zenetudományi Intézet a Magyar Tudományos Akadémia Kiváló Kutatóhelye elismerést kapott
  • Az MTA közgyülése az akadémia rendes tagjává választotta intézetünk korábbi igazgatóját, Tallián Tibor professor emeritust
  • A Bartók-összkiadás sorozat egyik kötetét adta át Ferenc pápának Orbán Viktor
  • A Zalka-antifonálé és töredékei Győrben
  • Kusz Veronika előadása a Bolyai-ösztöndíj 25. évfordulója tiszteletére rendezett ünnepi ülésen
  • Tudományos fórum – Kaczmarczyk Adrienne
  • Maria Kachmar (Lviv) előadása a „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport online fórumán
  • Megjelent a 18. századi csíksomlyói passiójátékok kritikai közreadásának soron következő két kötete (1740‒1762)
  • Tudományos fórum – Bukáné Kaskötő Marietta
  • Erkel Ferenc Hunyadi László című operájának a Zenetudományi Intézet Magyar Zenetörténeti Osztályán közreadott változatával nyitották meg a felújított Magyar Állami Operaházat
  • Amerre én járok. Tanulmányok a 70 éves Pávai István tiszteletére – Könyvbemutató
  • Segítsünk az ukrajnai menekülteknek!
  • A Magyar Tudományos Akadémiához került a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának gyűjteménye
  • Baranyi Anna 70. születésnapi köszöntése
  • „MEMBRA DISIECTA” ÉS „MUSICA AETERNA” A „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport a kolozsvári Román Akadémia Könyvtárának „FRAGMED” kiállításán
  • Tudományos fórum - Czagány Zsuzsa
  • Tudományos fórum - Riskó Kata
  • A „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport tagjainak előadásai a IV. Scriptorium konferencián
  • Tudományos fórum - Göbölösné Gaál Eszter
  • Bárdos Kornél 100
  • „Amerre én járok...” – tudományos konferencia a 70 éves Pávai István tiszteletére
  • Tabányi Mihály, a magyar harmonikakirály – kiállításmegnyitó
  • Tudományos fórum - Ketty Nez
  • Bukáné Kaskötő Marietta, a Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Intézete Magyar Zenetörténeti Osztályának fiatal kutatója elnyerte az ELKH Bárány Róbert-Díját
  • Kusz Veronika előadása az MTA rendezvényén
  • A magyar néptánckutatás eredményei 2020–2021: Beszámolók – Könyvbemutatók
  • Ferenczi Ilona: Magyar Nyelvű Antifónák 16–17. századi kéziratokban és nyomtatványokban, énekeskönyvekben és graduálokban – Könyvbemutató
  • Magyar Tudomány Ünnepe 2021
  • A Bartók Archívum megnyitásának 60. évfordulója alkalmából rendezett bemutató
  • BARTÓK VONÓSNÉGYESEI – A Bartók Archívum nemzetközi konferenciája (angol nyelven)
  • Tudományos fórum - Lipták Dániel
  • Laskai Anna–Ozsvárt Viktória (szerk.): Dohnányi-tanulmányok 2021
  • Megemlékezés Bartók Béláról és Kodály Zoltánról az MTA Székházban
  • Két különleges hangszerrel gyarapodott a Zenetörténeti Múzeum
  • Zenekritika és zenei ismeretterjesztés – konferencia
  • A Lendület-Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport látogatása Šibenikben
  • Tánctudományi Tanulmányok 2020–2021 kötet – könyvbemutató
  • Lavottától Kodályig. Zempléni konferenciák a verbunkos zenéről. Magyar zenetörténeti tanulmányok 1990–2020 – könyvbemutató
  • Martin Haltrich (Klosterneuburg) előadása a „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport online fórumán
  • Koszorúzás Bartók Béla halálának évfordulóján
  • Tóth Emese Gyöngyvér előadás A nők a történelemben konferencián
  • Bolyai-ösztöndíjat kapott Gilányi Gabriella
  • A BTK Bartók Archívumába kerültek Bartók Béla Székely Zoltánhoz írt kiemelkedő kulturális értékű levelei
  • Tudományos fórum - Kusz Veronika
  • A „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport tagjainak előadásai az IMS „Cantus Planus” online fórumán
  • Bozó Péter: Fejezetek Jacques Offenbach budapesti fogadtatásának történetéből – könyvbemutató
  • Rácz József és Balog József hegedű-zongora estje
  • A Lendület Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport tagjai az IMS ‘Cantus Planus’ Research Forum konferencián
  • Szepesi Zsuzsanna: A BTK ZTI Könyvtárának Rácz Aladár-hagyatéka – Online könyvbemutató
  • Elhunyt Dr. Gombocz Istvánné Konkoly Adrienne, a Bartók Archívum volt munkatársa
  • Tudományos fórum - Németh Zsombor
  • Czagány Zsuzsa előadása a „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport online fórumán
  • Minikonferencia Tóth Margit emlékére
  • Ozsvárt Viktória doktori védése
  • Nakahara Yusuke doktori védése
  • Tudományos fórum - Dalos Anna
  • Paweł Gancarczyk (Varsó) előadása a „Lendület” Digitális Zenei Fragmentológia Kutatócsoport online fórumán
  • Kusz Veronika előadása az MTA 194. közgyűlésén
  • Gilányi Gabriella előadása a RefoRC konferenciáján
  • Zene és zeneélet a 20. századi Magyarországon – online konferencia
  • Tudományos fórum - Kővári Réka
  • 140 éve született Bartók Béla
  • Elhunyt Kárpáti János, a Tudományok Doktora, a Zeneakadémia Könyvtárának volt igazgatója
  • Tudományos fórum - Gilányi Gabriella
  • Elhunyt Almási István erdélyi népzenekutató, a Magyar Művészeti Akadémia tagja
  • 77 éves korában 2021. február 13-án elhunyt Paksa Katalin Széchenyi-díjas népzenekutató, a Zenetudományi Intézet professor emeritusa
  • Elhunyt Huszár László a dunaszerdahelyi Szlovákiai Magyar Művelődési Intézet igazgatója
  • „a zene a kifejezés határára érkezett” – Beethoven Magyarországon kiállításmegnyitó
  • Elhunyt Bartók Péter (1924–2020)
  • „a zene a kifejezés határára érkezett” – Beethoven Magyarországon KIÁLLÍTÁS
  • Beethoven Reception and Reception History. An International Musicological Online Conference
  • Elismerő oklevelet kapott az MTA Bolyai János Kutatási Ösztöndíj Kuratóriumától Gilányi Gabriella
  • Tudományos fórum - Ignácz Ádám
  • From Wombs to Worship: Three Mothers – Anne, Elizabeth, and Mary – in the Liturgies of Prague and Cambrai. Barbara Haggh-Huglo online előadása
  • Új adatbázis: „Népzene Bartók műveiben”
  • 75 éve hunyt el Bartók Béla
  • Dr. Eősze László temetése
  • Amerikai könyv Kodály Zoltánról
  • Dohnányi Ernő: Válogatott írások és nyilatkozatok - könyvbemutató ELMARAD
  • Zene és rendszerváltás online konferencia ELMARAD
  • Patriarch visited the Hungarian Institute for Musicology
  • Hungarian violin makers - The Legacy of the Reményi Family
  • Ligeti György emléktáblájának felavatása
  • Megjelent a Csáti graduál (1602) hasonmása és átirata
  • Konferencia és kiállításmegnyitó a Magyar Zenetörténeti Osztály szervezésében
  • Elhunyt Ladislav Kačic pozsonyi zenetörténész
  • 32. internationale Studientagung der Internationalen Arbeitsgemeinschaft für Hymnologie – Papp Ágnes beszámolója
  • Konferencia Pejačević Dóra halálának 100. évfordulójára
  • Beszámoló a 2023. szeptember 15–17. között Portugáliában, Queluzban megrendezett Historically Informed Performance – Theory and practice of the 18th Century Musical and Theatrical Repertoire című konferenciáról
  • Előadások a Zenetudományi Intézet két műhelyéből a Magyar Könyvtárosok Egyesületének 54. Vándorgyűlésén
  • Aranybulla 800 a Magyar Tudomány Ünnepén
  • Erkel Ferenc Hunyadi László című operájának a Zenetudományi Intézet Magyar Zenetörténeti Osztályán közreadott változatával nyitották meg a felújított Magyar Állami Operaházat
  • 40/30 catalogue
  • Start
  • Prev
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Next
  • End

Page 13 of 65


↑ Top

© HUN-REN BTK ZTI 2025